KOLMÅRDEN - BILDER

Som jag skrev igår så dampade allt sig när jag skulle lägga in Kolmården bilderna. Orkade inte lägga in dem igen så så jag lägger in dem idag istället.
Vissa bilder kan var ganska suddiga eftersom det är ganska svårt att ta på djur som rör sig nästan hela tiden och sen tog jag när jag gick också och då blev det också suddigt.
Men här kommer dem:

Tidigt på morgonen, Steffi lite morgontrött

Zoe

Steffi & jag



Nu var vi framme - tapirer

Tigerhuset

Tiger

-

Inne på delfinariet

-


-

Höhö

Säl

Lunchdags (nästan direkt efter vi kommit fram bara för vi kom vid lunchtid) - Felicia

Zoe

Felicia XD

Felicia & Filippa

Gruppbild 1 Steffi, Alice, Fanny, Sofia, Felicia, Zoe, Beata, Anna, Filippa, jag, Tilda & Amilia (inte alla i hela 6:an då)

Gruppbild 2

Hilde

Hildes, Filippas, Steffis, Zoes, Felicias & mina fötter

Sen skulle vi ta en hoppbild, Anna skulle ta på oss

-

Tog på dem också - vid sidan sitter Norham (stavning)

Felicia & Filippa

Efter maten tittade vi på kamler

Några djur som jag inte kommer ihåg vad dom hette

-

Såg på apor också - schimpanser

-

(a)

Gorilla - han såg ut som mini King-kong

Miniapa

Vi fick se en rovfågel-show också

-

Snögeopard

Inne på Barnens lantgård



-

Nu kommer lite bilder från kvällen - Felicia & Filippa

Där vi sov

-

-

Filippas godis

Var tvungen att ta på Filippas & Felicas coola väskor - Dem två längst bak är Filippas och den närmast är Felicias

-

-

Efter vid packat ihop våra saker åkte vi tillbaks tll djurparken för att åka en safaritur i bussen - detta är en älg tror jag

Hjort

Bara för att det var byggarbetare i vissa parker som man åkte in i så var inte alla djur ute i "savann-parken" så vi fick åka in till stallet - antilop

Giraff

Zebror (nu var vi inte längre i stallet)

Lejon

-

-

På resturangen där vi åt varje dag

-


Det var den sista.
Hade 10000000 fler men orkade inte lägga in alla.

Nu ska jag va med Felicia.
Kram
/Julia






Kommentarer
Postat av: Emelie

Hihi du tog kort på den sängen jag sov i när jag var där :D haha känner igen typ allt på bilderna XD <333

2010-09-03 @ 21:12:12
Postat av: Felicia

Moaahahahahahah, Jag och filippa var så fina så fina..



Speciellt på bild nummer 17, och den där när jag leker Kissie ;) Höhöh, hoppbilden på mej och filippa var väldigt fin.... nananannananam Hahahh!

2010-09-06 @ 21:07:58
URL: http://frightlessbird.blogg.se/
Postat av: Jeanette

Hej!

Jag håller på att sammanställa en etologistudie som jag och min klass genomförde när vi var på Kolmården i April 2011. Dock fick jag väldigt dåliga bilder på inomhusanläggningen för schimpanserna och undrar därför om jag skulle kunna få använda din första bild på schimpanserna i inlägget? Självklart kommer jag att referera till källan och publicera fotografens namn men jag undrar om jag får ditt godkännande att använda bilden i min studie?



Du får gärna kontakta mig på mejl om du vill oavsett om du tycker det är okej eller ej för mig att använda bilden ;)



MVH Jeanette

2011-05-24 @ 22:21:17
URL: http://schnauzertassarna.blogg.se/

Kommentera här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-post: (bara jag som ser)

Din fina blogg/hemsida:

Kommentera här:

Trackback
RSS 2.0