3 dagar, ett inlägg

LÖRDAGS:
I lördags så var jag i Västervik med Emmie och mamma för jag skulle tävla i Julias stjärnskott :)
Det började med att jag kom (lite sent) och fick soundchecka, sen så gick Emmie och jag runt lite på platsen där jag sjöng för man kunde göra massa roliga saker för att det var barnens dag eller nåt.
Sen var det dags att tävla då och jag sjöng och det gick ganska bra. Efter det fick man vänta för att få resultatet till om man kom till dagsfinal eller inte och då så kom lilla Mathilda och va med mig & Emmie (L)
När tävlingen började igen så skulle man först få resultatet, lite nervöst men det släppte efter första namnet det ropade upp "JULIA FALK", blev jätte chockad! Emil och en som hette Elsa gick också till dagsfinal.
Man fick vänta igen till det sista resultatet till vilken som vann då och då sjöng Eric Saade ;)
Sen blev det nervöst och jag, Emil & Elsa stod på scenen och väntade o väntade...
"VINNAREN AV DELTÄVLINGEN I JULIAS STJÄRNSKOTT ÄR..."

"...JULIA FALK!" 
JAG VANN ;D så nu den 19 juni så ska jag till Helsingborg för att tävla i semifinalen! :D

SÖNDAGS:
I söndags, igår så var det dansuppvisning och jag hade skit kul asså! jag var ju inte med i lördags för att jag var ju i Västervik då, men vi hade ju först genrep och det gick inte så bra för mig för att jag skulle ha en mikrofon i handen och dansa samtidigt eller så mycket jag kunde hade Mi (sånglärare) sagt för att jag hade ju ont i tån ju, så det var ganska jobbigt att hålla i mikrofonen samtidigt som jag dansade.
Efter genrepet så gick jag, Ida, Jessica, Jakob & Felicia till pastabaren och subway för att äta, vi hade lite damp och jag typ skämde ut alla eftersom mitt skratt är lite missbildat...
Japp sen skulle vi köpa presenter till våra lärare, Mi (sånglärare), Mikaela (danslärare) & Angelica (danslärare).
Vi kom tillbaka och då fick jag berätta för Mi att jag hade det lite krångligt på genrepet med att dansa och hålla mikrofonen samtidigt så jag fick sitta på golvet och sjunga på uppvisningarna ;p
På applåd- tacken så skulle man vara färgglad (i vårt nummer hade man gråa kläder) och jag hade inga färgglad kläder med mig så jag fick låna Jessicas SWEET-mössa, hehe ;)
Efter den sista förställningen så kom Mikaela upp och man såg verkligen att hon gråtit och det gjorde hon fortfarande och det var ju för att hon ska i längre jobba på kulturama preparandum längre :'(
Fast det var inte helt säkert. Men hon var ju jätte ledsen och jag kramade henne hårt. Felicia och jag hade typ känt henne längst av alla i gruppen så det var ju klart att jag skulle börja storgråta! Jobbigt var det nästan hela kvällen men man får väl hoppas att hon kommer tillbaka.

IDAG, MÅNDAG:
Idag har jag och Steffi praoat på tennishallen och först när vi kom så började vi jobba direkt och vi skulle först utt och rensa bort ogräs från typ tre tennisbanor och Steffi & jag höll på att då bara för att det var så himla tråkigt.
Men när vi var på andra banan så kom Carro och sa att vi kunde göra något annat, he, Steffi och jag blev överlyckliga...
Vi fick rast typ en timme och åt mat och gjorde lite annat.
Vi fick inte göra så mycket mer idag men vi fick en läsk, glass & kaka ;p
Imorgon så berättade Marianne att vi skulle baka och något mer som jag inte kommer ihåg. Så det blir kul ;D

Ni kanske inte orkade läsa allt men skrev det bara för att det kanske var någon som ville det ;)

Puss
/Julia

P.S BILDER KOMMER FRÅN I LÖRDAGS!, SNART!

Kommentarer

Kommentera här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-post: (bara jag som ser)

Din fina blogg/hemsida:

Kommentera här:

Trackback
RSS 2.0