Det fattas en tärning



Om du hör någon ropa så är det jag.
Jag och den lilla flickan inom mig.
Hand i hand står vi här, och vi ropar.
På dig.
Hon i fina flätor. Jag i stora skor.
Vi har inte gett upp.
Fåglarna lyfter från träden när de hör oss. Oroliga. Skräm-
da. Eller så kanske de dansar till våra röster.
Åren har gjort mig hes, men ännu kan du höra mig.
Jag är Puck.
Jag är sexton år.
Och jag är livrädd.

-
Det är boken om Puck, en ung tjej som gör allt för att inte förlora kontrollen, inte låta någon komma för nära, inte visa vem hon egentligen är. Men det är också historien om en pappa som försvann och en mamma som stannade kvar. Om hur det är att vara rädd - rädd för arga röster, rädd att folk ska försvinna. Det är en rolig och sorglig berättelse om svek och ilska, men också om vänskap, kärlek och - kanske - försoning. På självlysande prosa drivs berättelsen framåt, och sakta växer bilden om Puck fram. Om vem var och den hon blev, om ett liv där det fattas en tärning.
-
Jag har läst boken "det fattas en tärning" Författare:  Johanna Tydell.
Jag tycker själv att boken var jätte bra! Hon rekommenderar den verkligen! ;) 
Någon som har läst den?


Kommentarer

Kommentera här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-post: (bara jag som ser)

Din fina blogg/hemsida:

Kommentera här:

Trackback
RSS 2.0